På dansk In English

Undersøgelser af og om samfundet

Som research-hus mener vi, at det er en vigtig rolle for os at levere forskning til samfundsdebatten. Vi tager derfor fat i aktuelle emner og graver et spadestik dybere for at få nogle flere nuancer med i debatten. De sidste par år har vi været på avisernes forsider og inspireret til at emner som mænds barsel, jobcentrenes håndtering af arbejdsløse akademikere ligesom danskernes miljøbevidsthed og holdninger til nødhjælp er blevet diskuteret.

Det er vores holdning, at det er vigtigt for vores egen faglige udvikling at afprøve forskellige metoder og få større indblik i bestemte målgrupper. De undersøgelser, vi selv tager initiativ til, er med til at sikre vores faglige og personlige udvikling. Og når vi bliver klogere, bliver vores kunder uundgåeligt også klogere.

Pro Bono-undersøgelser

Fordi vi som researchere beskæftiger os med mennesker og brænder for det, vil vi også gerne den sociale ansvarlighed, som er en indgroet del af hvem Gad's er. Derfor laver vi hvert år et projekt for frivillige organisationer eller andre, som har et stort behov for at få undersøgt en problemstilling, men som ikke har midlerne

Organisationer eller foreninger som har en relevant problemstilling, som I mener, burde tages op, men som I ikke har midler til at få undersøgt, er velkommen til at kontakte os.

Case: Kulturanalyse

Formål: En international virksomhed ønsker en dybere forståelse for den kultur, de vaner og det miljø som deres produkt indgår i. Denne forståelse skal bruges til dels at forstå forskelle mellem kulturer og dels til at rette deres design til, så det kommer tættere på deres kunder.

Tilgang: Et antal produktplanlæggere skal vises rundt i hver tre danske hjem, hvis ejere fortæller hvordan de forholder sig til og bruger produktet. Dagen ender med et debriefing møde hvor teamet i fællesskab med moderatorer diskuterer resultaterne.

Output: Kunden fik en dybdegående forståelse for dansk kultur, design og vaner, som kan hjælpe dem med at rette produktet til måde i forhold til anvendelse og design. Moderatorerne kunne bidrage med egen viden og benyttede blandt andet muligheden til at vise kunderne eksempler på typisk dansk design rundt om i København.