På dansk In English

De kvalitative researchfelter

Uanset om vores kunder arbejder med bleer, turisme, medicin eller meninger, kan vi levere en kvalitativ analyse, der skaber indsigt. Det kan være indsigt i målgrupper, produkter, markeder, konkurrenter, medarbejdere eller noget helt sjette.

Forbrugeranalyser

Vi laver analyser for private virksomheder indenfor blandt andet følgende områder:

  • Medical
  • FMCG
  • Finans
  • Oplevelsesmarkedet

Vi arbejder med meget forskellige typer af undersøgelser inden for konceptudvikling, test og afprøvning af kommunikation, innovation og meget andet, med det formål at opnå en viden om et felt eller teste et specifikt produkt eller koncept. Den helt store styrke ved den kvalitative viden er, at den er åben for nye, men ofte afgørende pointer.

Vores tilgang er præget af stor fleksibilitet. For eksempel er FMCG-feltet netop 'fast moving', og det samme er analyserne. Inden for lige netop det felt leverer vi ofte analyser som sættes i gang, gennemføres og afrapporteres i et hurtigt tempo - uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Offentlige analyser

Projekter inden for det private er forskellige fra projekter inden for det offentlige. De udfordringer vi får gennem begge projekttyper styrker, efter vores mening, vores faglighed. Vekselvirkningen skærper os og gør os stadig mere grundige, mere effektive og mere nytænkende.

Vi bliver ofte valgt som leverandør af det kvalitative, fordi vi bidrager med nye måder at gribe problemstillinger an. Måder som gør, at den viden, der kommer frem, er mere dybdegående, sigende og brugbar. Viden om det, vi ikke vidste i forvejen med andre ord.

Vi har lavet projekter for blandt andet Danmarks Evalueringsinstitut, KEA og Institut for Human Ernæring.

B2B

Inden for B2B er der ofte stor variation i den metodetilgang, vi vælger. Det kan være fokusgrupper og eksplorative workshops såvel som telefoninterviews eller dybdeinterviews med deltagerne, der hvor de er: i hjemmet, i virksomheden, i lægekonsultationen, på byggepladsen eller hvor som helst.

Når det gælder for B2B-projekter, er rekrutteringen ofte en udfordring. Gennem vores mangeårige erfaring, har vi opbygget solide kompetencer i forhold til at varetage rekrutteringen, fordi vi mener, det giver en ekstra værdi for kunden. Ofte er rekrutteringsprocessen et pilotstudie i sig selv.

Vi arbejder med udvalgte B2B-målgrupper som for eksempel HR-chefer, administrerende direktører, økonomichefer, IT-ansvarlige, læger eller speciallæger.

Afrapporteringen foregår typisk med inddragelse af kunden i form af en præsentation eller en intern workshop.